Bedrijfscursus zelfverdediging klantcontact

Intimidatie en geweld komen helaas steeds vaker voor bij bedrijven met klantcontact. Een agressieve klant in uw winkel, iemand komt verhaal halen bij uw receptie. Hierdoor kan uw personeel zich onveilig gaan voelen op het werk en dit kan leiden tot uitval. Dit wilt u natuurlijk voorkomen.

Daarom is belangrijk om aandacht te besteden aan de weerbaarheid van uw medewerkers. Zo voelen zij zich zekerder en lopen situaties minder uit de hand. Dit komt de werksfeer en productiviteit alleen maar ten goede.

Genoeg redenen om te investeren in een bedrijfscursus van Curzo.

Zelfverdediging bij klantcontact

Bij de bedrijfscursus zelfverdediging bij klantcontact gaan wij in op specifieke scenario’s die voor kunnen komen bij klantcontact. Dit kan van alles zijn, van winkelpersoneel tot receptionisten. Uiteraard kunnen we ook casussen uit uw eigen praktijk bespreken. Zo behandelen we verschillende scenario’s en leren uw medewerkers hoe zij hiermee om moeten gaan.

De-escalatie is hierbij altijd het uitgangspunt. We werken aan diverse gespreks- en gedragstechnieken. Helaas is het niet altijd mogelijk om situaties enkel op deze manier op te lossen. Daarom komt het fysieke aspect van zelfverdediging ook uitgebreid aan bod. U leert makkelijke technieken waarmee uw medewerkers zichzelf – en anderen – fysiek kunnen verdedigen.

Maatwerk

Elke cursus wordt op maat gemaakt en afgestemd op uw bedrijf.

In de zelfverdedigingscursus klantcontact komt aan bod:

  • Gesprekstechnieken;
  • Gedragstechnieken;
  • Preventie- en de-escalatietechnieken;
  • Herkennen van potentieel gewelddadige situaties;
  • Voorkomen van of het verdedigen tegen verschillende fysieke aanvallen;
  • Verdediging van derden – het verdedigen en vervoeren van een slachtoffer van fysiek geweld;
  • Verdedigen tegen meerdere aanvallers tegelijk;
  • Inschakelen van hulp.

Vaardigheidstest

Iedere cursus wordt afgesloten met een vaardigheidstest. Tijdens deze test worden preventie- en de-escalatietechnieken getoetst. Ook de geleerde verdedigingstechnieken worden beoordeeld. Bij een succesvolle afronding van de test ontvangt de deelnemer een certificaat.

Cursus: zelfverdediging klantcontact
Voor wie: medewerkers met klantcontact
Duur beknopte cursus: 3 tot 5 uur, inclusief pauzes
Duur uitgebreide cursus: 6 tot 8 uur, inclusief pauzes
Locatie: inhouse of bij Curzo
Inclusief: vaardigheidstest en certificaat

Herhaaladvies: na 3 tot 6 maanden

De cursus kan eventueel worden opgesplitst in 2 delen. Het tweede deel moet dan wel binnen 2 weken na het eerste deel worden ingepland.

Vaardigheidstest en certificaat

Iedere cursus wordt afgesloten met een vaardigheidstest waarna iedere deelnemer een officieel certificaat van Curzo en Stichting PBZ (persoonlijk- en beroepszelfverdediging) ontvangt.

Investeer in veiligheid en leer uw personeel om correct te handelen bij intimidatie en geweld.